Een belangrijk onderdeel van je branding
De toon waarop je iets zegt is vaak allesbepalend. Je kunt mensen binnen een paar seconden raken of kwijtraken. Ik hou ik dit altijd in mijn achterhoofd als ik schrijf. Het ontwikkelen van een juiste tone of voice is een heel belangrijk onderdeel van de branding van je merk.

  • Nieuwe tone of voice Vodafone
    Met een team van copywriters en strategen heb ik gewerkt aan een nieuwe tone of voice voor Vodafone. In een aantal maanden heb ik honderden teksten herschreven, met name webcopy, e-mails en sms’jes. Dit waren servicemeldingen, sales e-mails, abonnement updates… echt van alles. Een enorme klus, maar heel mooi om dit voor een merk te mogen doen.
  • Nieuwe tone of voice Albert Heijn
    Ook bij Albert Heijn zijn er veel ontwikkelingen geweest op dit vlak. Hoe spreken we onze mensen en klanten aan? Is dit in de winkel anders dan in 1-op-1 communicatie in het Bonusprogramma bijvoorbeeld? Interessante thema’s waar ik jaren bij betrokken ben geweest.