Hi, ik ben Martine en werk ruim 10 jaar als copywriter. Met een vaste artdirector (Marijke van Duijl) vormde ik jarenlang een creatief team bij verschillende reclamebureaus. Ik heb op projectbasis ook met andere artdirectors gewerkt en veel zelfstandig schrijfwerk gedaan. Je leest hier iets meer over mijn schijfstijl en werkwijze.
Goed verhaal, lekker kort
Het leest prettig als je een tekst goed kunt scannen. Ik kom daarom snel tot de kern en schrijf overzichtelijk. In zo min mogelijk woorden vertel ik precies waar het om gaat. Ik grijp ook graag mijn kans om bestaande teksten aan te scherpen of te versimpelen.
Tone of voice
De toon waarop je mensen aanspreekt is belangrijk. Duidelijke taal gebruiken is iets anders dan schreeuwen om te overtuigen. Ik geloof in vriendelijkheid en verleiding. Je wilt mensen raken, niet kwijtraken.
Ik denk graag met je mee
Een goede briefing maakt het schrijven makkelijker. Heb je nog niet alle input compleet? Geen probleem, ik durf best kritische vragen te stellen. Samen zorgen we ervoor dat jouw boodschap helder wordt.
Werkervaring
Ik heb Advertising gestudeerd aan de Willem de Kooning Academie en stage gelopen bij BBCW/ Young & Rubicam. De volgende stap was Proximity, de afdeling actiemarketing van FHV. Daarna heb ik bij L’eau gewerkt en de laatste 5 jaar heb ik me bij TBWA/Neboko Live gespecialiseerd in retail.
- Online en offline reclamecampagnes, conceptontwikkeling en conceptuitwerking
- Tone of voice ontwikkeling, redigeren en vertalen
- Instore communicatie, supermarkt- en winkelinrichting
- 1-op-1 communicatie voor e-mail en mobile (B2B en B2C)
Wil je meer weten? Bekijk ook m’n portfolio en LinkedIn.
Werk – Retail – Concept – Schrijven en redigeren – Copy training – Contact