MilkShake’s en McFlurry’s – de smaak van de maand
McDonald’s heeft een jaar lang elke maand een nieuwe smaak aangeboden. Wij (artdirector Marijke van Duijl en ik) hebben de visuele stijl hiervoor ontwikkeld. Deze stijl werd voor op televisie geanimeerd en voor print gefotografeerd en geillustreerd (3D).

Copy voor tag-on op televisie en radiocommercials
Het is een hele visuele stijl, wat doe je dan als copywriter? 😉 Op de communicatiemiddelen in het restaurant werd zo min mogelijk tekst gebruikt. Voor de tag-on en de radiocommercials heb ik de teksten geschreven en de opnames begeleid.

Andere campagnes en kinderactiviteiten
Naast campagnes voor nieuwe burgers en desserts hebben we een actie bedacht rond het jaarlijkse kijkje in de keuken bij McDonald’s. Je kunt dan een rondleiding krijgen ‘backstage’. Voor kinderen en hun Happy Meals hebben we speelplaten en spelletjes bedacht en ontworpen.

Voordeelbonnen in je app
De McDonald’s app vormde natuurlijk een belangrijk onderdeel van de campagnes. Hier zag je de thema’s terug en ontving je regelmatig kortingsbonnen.